Pályázat a volt Takarékszövetkezet épületének hasznosítására
Algyő Nagyközség Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) az Önkormányzat tulajdonában lévő nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásáról és elidegenítéséről szóló 2/2024. (I. 31.) önkormányzati rendelete alapján pályázatot hirdet az Önkormányzat 1/1 arányú kizárólagos tulajdonát képező Algyő, belterület 802/2 hrsz., a valóságban Algyő, Búvár utca 2. szám alatti kétszintes épület (volt Takarékszövetkezet épülete) 2024. december 1. napjával kezdődő határozott/határozatlan idejű, a két szint egyben, vagy külön-külön történő hasznosítására vonatkozóan. Az ingatlan teljes alapterülete 232 m2, melyből a földszint 128 m2, a tetőtér 104 m2 nagyságú.
1.) A pályázat kiírója: Algyő Nagyközség Önkormányzata
Kiíró címe: 6750 Algyő, Kastélykert u. 40.
Kiíró telefonszáma: +36 62 517517
Elektronikus elérhetősége: ph@algyo.hu
KRID azonosító: 553094979
2.) A pályázat célja és fajtája:
- A pályázat célja: Algyő, belterület 802/2 hrsz., a valóságban Algyő, Búvár utca 2. szám alatti kétszintes, összesen 232 m2 alapterületű (földszint 128 m2, a tetőtér 104 m2) ingatlan (volt Takarékszövetkezet épülete) 2024. december 1. napjával kezdődő, legmagasabb bérleti díj mellett történő hasznosítása.
- Versenyeztetés fajtája: ajánlattételi eljárás
3.) Pályázat tárgya és ennek jellemzői:
- A pályázat tárgya: Algyő, belterület 802/2 hrsz., a valóságban Algyő, Búvár utca 2. szám alatti kétszintes, összesen 232 m2 (földszint 128 m2, a tetőtér 104 m2) alapterületű ingatlan.
- Az ingatlan általános jellemzői:
- Az ingatlan Algyő Nagyközség központjában, a Búvár utcán helyezkedik el.
- Az ingatlan környezetében kiskereskedelmi- és szolgáltató egységek, egészségügyi és kulturális létesítmények, lakóházak és négylakásos társasházak találhatók. Az épülettel közvetlenül szomszédos telkeken helyi termelői piac működik.
- Az ingatlan megközelítése aszfalt burkolatú utcákon és térkő burkolatú járdákon keresztül lehetséges, tömegközlekedési eszközök közül autóbusszal érhető el.
- Az ingatlan előtti parkolás lehetősége megoldott.
- Az ingatlan teljes közművesítettséggel rendelkezik, a vezetékes víz-, gáz- és elektromos energiaellátás mellett a szennyvízcsatorna-hálózat is kiépített.
- Algyő Nagyközség Képviselő-testületének a település építési szabályzatáról (AÉSZ) szóló 30/2007. (XII. 5.) önkormányzati rendelete az ingatlant „kivett irodaház” művelési ágba sorolja.
- Az ingatlan műszaki jellemzői:
- Az Algyő, Búvár utca 2. szám alatt található ingatlan 381 m2 nagyságú, közel szabályos téglalap alakú, ÉK-DNy hossztengelyű, sík fekvésű összközműves telek, részlegesen kerített, területe rendezett, füvesített, örökzöldekkel betelepített, térkő és beton közlekedő felületekkel kialakított.
- Az ingatlanon szabadonálló beépítési móddalt, földszint + tetőtér beépítéses, 232 m2 alapterületű irodaház került kivitelezésre 1985-ben, melynek földszinti részét 2006-ban korszerűsítették és belülről felújították. A hagyományos építési technológiával, blokktégla falazattal, vb. födémmel és fa szerkezetű, cserépfedésű nyeregtetővel épült kétszintes felépítmény a közelmúltig bankfiókként működött.
- A homlokzatok tégla burkolatúak, illetve kőporozottak, homlokzati nyílászárói hőszigetelő üvegezésű, részben biztonsági rácsozattal felszerelt, fa-, műanyag- és fém szerkezetű ablakok és ajtók, a belső ajtók hevedertokosak.
- A belső falfelületek vakoltak, festettek, helyenként tapétázottak, illetve fa lambériával burkoltak, a vizes helyiségek részben csempézettek.
- A padozat mázas kerámialap, laminált parketta, szőnyegpadló, PVC, cementlap és parketta burkolatú.
- A szintek közötti közlekedést a külön udvari bejárattal is rendelkező, fűtetlen lépcsőházban található fémszerkezetű, fa járólapos belső lépcső biztosítja.
- A 128 m2-es földszinten és a 104 m2-es hasznos alapterületű tetőtérben is külön gázkazánról üzemelő központi fűtés került kiépítésre radiátor hőleadókkal, a használati melegvizet villanybojlerek szolgáltatják. Az épület szakaszolt riasztó berendezéssel, térfigyelő kamerákkal, füst- és tűzjelzőkkel, két darab split klímával, valamint telefon- és számítógép használattal rendelkezik.
- A földszint jelentős része felújított és korszerűsített, új, vagy újszerű állapotban lévő bútorokkal felszerelt, a bank egykori ügyfélterének bútorzata teljes egészében rendelkezésre áll.
- A tetőtér az építés óta nem részesült felújításban, bútorozatlan, az egykori bankfiók irattárazás céljára használta.
- A földszinti és a tetőtéri alaprajz a pályázati hirdetmény mellékletét képezi.
- Az ingatlan jellemzőivel kapcsolatban bővebb felvilágosítás az Algyői Polgármesteri Hivatalban kérhető.
- Jogi feltételek:
- A pályázat nyertese az az ajánlattevő/ajánlattevők lesz/lesznek, aki/akik összességében (bérleti díj és folytatni kívánt tevékenység) a legkedvezőbb ajánlatot teszi/teszik.
- A Polgármesteri Hivatal a beérkezett pályázatokat minősíti, rangsorolja, majd dönt a bérlő/bérlők személyéről.
A minősítés és az elbírálás során előnyt élvez azon pályázó:
- aki a bérleti díj összegére a legmagasabb ajánlatot tette,
- akinek a tevékenysége a helyiség, illetve az ingatlan profilkötöttségének megfelel.
- Amennyiben a pályázati feltételeknek megfelelő és a bérleti díj összegére kettő, vagy annál több azonos ajánlatot tartalmazó pályázat érkezik, a Polgármester a nyertes pályázó személyéről a jegyző és a pályázók jelenlétében licitálásos eljárás útján dönt.
- A pályázat nyertesével a bérleti szerződést a döntést követő 30 napon belül meg kell kötni, e határidő jogvesztő.
- A kiíró csak a pályázat nyertesével/nyerteseivel – vagy visszalépés esetén a második legmagasabb összegű ajánlatot tevő pályázóval köt szerződést, a visszalépésről az Algyői Polgármesteri Hivatal küld értesítést. A szerződéskötésre fennálló határidő az értesítés kézhez vételétől kezdődik.
- A Polgármester döntése ellen közigazgatási úton fellebbezni nem lehet.
4.) Az ellenszolgáltatással kapcsolatos kikötések és feltételek:
- a pályáztatás tárgyát képező ingatlan megállapított legalacsonyabb bérleti díja 3.500,- Ft/hó/m2
A bérleti díj a tevékenység egyéb sajátos jellegére tekintettel mentes az adó alól.
- A pályázók a 4.a.) ponttal megegyező, vagy attól magasabb bérleti díjra tehetnek javaslatot.
5.) Az ingatlanon folytatni kívánt tevékenységre vonatkozó kikötések és feltételek:
Az ingatlan jellemzően kereskedelmi és szolgáltató jellegű terület, mely a környezetre jelentős kedvezőtlen hatást nem gyakorló, jellemzően kereskedelmi, szolgáltató célú tevékenységek végzésére szolgál.
6.) Egyéb információk:
- A pályázati hirdetmény megjelenésének ideje: 2024. október 30. napja
- Az ajánlatok megtételéhez rendelkezésre álló idő: 2024. október 30. napjától 2024. november 27. napján 12 óráig
- A pályázatok elbírálásának ideje: 2024. november 28. napja
- Az ajánlatok benyújtásának módja:
- postai úton: Algyő Nagyközség Önkormányzata 6750 Algyő, Kastélykert u. 40. címre
- Elektronikus levélként: ph@algyo.hu e-mail címre
- Hivatal kapun keresztül: az Önkormányzat KRID azonosító: 553094979
Adatkezelés: Az Önkormányzat a beérkezett pályázati dokumentációk tartalmát üzleti titokként kezeli, harmadik fél részére nem teszi megismerhetővé.
7.) További információ az alábbi címeken és időben kérhető: Algyői Polgármesteri Hivatal (6750 Algyő, Kastélykert u. 40.)
- Gscheidt Tímea Igazgatási és Szociális csoportvezető
- Berényi András Üzemeltetési és Fejlesztési csoportvezető
Az ingatlan előzetes bejelentkezést követően személyesen megtekinthető.
kapcsolódó anyagok: Épület alaprajz szintenként