× Hírek Önkormányzat E-Ügyintézés Turisztika Hasznos információk Események Facebook oldalunk Youtube oldalunk Instagram oldalunk
hu

Kiránduláson a mozgáskorlátozottak - Barangolás Zalában

2014. augusztus 28. | Napjaink
A Csongrád-megyei Mozgáskorlátozott Egyesület algyői csoportjának tagjai ismét útra keltek, ezúttal Zala megyét vettük célba.

1. nap utunk Bikalra, Magyarország első élmény birtokára vezetett. Éppen lovaglásoktatást tartottak amikor ott jártunk. A reneszánsz korszak, európai és magyar kultúráját ténylegesen megjelenítő élményparkban gyakran tartanak színházi és zenés előadásokat is. Higgyék el, nem mindennapi élmény körbesétálni ezen a birtokon. Ezután utunk Kaposvárra vezetett, ahol a régi templomokat és Kaposvár főterét is bejártuk. Majd megérkeztünk a szennai skanzenbe, ami a zalai tanyavilágot mutatta be régi házaival, háziállataival, és a régi eszközökkel, amit a földműveléshez használtak az emberek.

2. nap Csömödérre vezetett az utunk. Kisvonattal elindultunk megnézni a korai olajkutakat. Saját szemünkkel győződhettünk meg róla, honnan is indult az 1930-as években az olajkitermelés, aminek Algyői is köszönheti a felvirágzását. A kisvonat egészen a kistolmácsi végállomásig vitt minket, ahol már várt ránk a busz, és folytattuk utunkat Lentibe, Velemérbe. Itt szintén egy régi műemlék templomot nézhetett meg, aki bátor volt ,és a sok lépcső ellenére mégis bement a templomba. Utána rögtön indultunk is tovább Magyarszombatfára, ahol éppen fesztivált tartottak a templom tiszteletére. Itt meglátogattunk a régi fazekasműhelyt, és egy kedves hölgy jóvoltából ismertetőt is kaphattunk a fazekas mesterségről és a falusi hagyományokról . Ebben az időben épp egy lakodalmas menet haladt keresztül a falun, a gyerekek, ha ügyesek voltak még cukrot is kaphattak a lakodalmasoktól.

A 3. napot Ausztriában kezdtük rövid sétával. Kehidakustányban finom szarvaspörköltet fogyasztottunk ebédre, majd délután a Deák kúriát tekintettük meg, és megkoszorúztuk Deák Ferenc emlékművét. Ezután élményekkel gazdagon hazaindultunk.

Reméljük jövőre is ilyen élmény gazdag kirándulásunk lesz, amikor is Erdélybe tervezzük utunkat.

További hírek

Második alkalommal került megrendezésre Algyőn a Finta János Emlékverseny. Az Algyői SK Asztalitenisz szakosztálya szervezte az eseményt, ahol vendégcsapat volt a Pincehelyi Asztalitenisz szakosztály.

2024. május 16. | Sport Bővebben

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Magánbiztonsági és Önkormányzati Tanszék május 15-én ünnepelte 10 éves fennállását. Algyő biztonsága, a megfelelő intézkedések tervezése érdekében Dr. Füzesy István alpolgármester közreműködésével folyamatosan együttműködünk a Tanszékkel.

2024. május 16. | Rendőrség Bővebben

Gerendáson rendezte meg a Spárta Taekwon-do Klub a VII. Fehér Kupa és VII. Spárta Kupa nevű ITF Taekwon-do versenyt, melyen a Csongrád és Békés megyéből érkező klubok mellett, az Algyői Sportkör ITF Taekwon-do szakosztálya is 5 versenyzővel képviseltette magát.

2024. május 15. | Sport Bővebben

Algyőn a horgásztavakon került megrendezésre Sarok Krisztián és az Önkormányzat szervezésében 2024 május 11-én szombaton az első Családi horgászverseny.

2024. május 14. | Sport Bővebben

Az Algyői horgásztavak halállománya ismét szép háromnyaras potykákkal bővült. Reméljük az újoncok jól megmozgatják az I-es és II-es tavak törzsállományát. A hétvégi versenyen szép fogást és sok örömöt okozhat a családoknak, illetve vasárnaptól minden horgászni vágyónak.