Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a gazdaságélénkítésről szóló 2/2016 (I.29.) rendelet 1., 2., 3. számú melléklete szerinti pályázati felhívásokra lehet pályázatot benyújtani. További tájékoztatás kérhető: Katona Máté 62/517517 929-es mellék, katona.mate@algyo.hu
Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a gazdaságélénkítésről szóló Rendelete keretében támogatott „Az új munkahelyek létrehozásának ösztönzése” című pályázati felhívása.
A pályázat célja, hogy egyszeri vissza nem térítendő/visszatérítendő kamatmentes pénzügyi támogatással segítséget nyújtson az Algyő nagyközség közigazgatási területén működő vállalkozók, vállalkozások számára új munkahelyek létrehozására.
I., A pályázat tárgykörei:
II., A pénzügyi támogatás módja:
A pályázó az új munkavállaló állományába vételét követően negyedévente jogosult benyújtani a támogatás biztosításához szükséges pénzügyi elszámolást.
Az elszámolásnak tartalmaznia kell az alkalmazási okiratot (munkaszerződés), amelyből egyértelműen azonosíthatónak kell lennie az új munkavállaló személyes adatainak, a fizetésének és a munkaszerződés időtartamára vonatkozó dátumnak.
A fentieken túl csatolni kell a fizetési jegyzék támogatott munkavállalóra vonatkozó részét, illetve átutalás esetén az átutalt munkabér igazolását. Nagyon fontos a járulékok befizetésének bizonyítása. Ennek formájaként a pályázónak kérvényeznie kell a vállalkozás köztartozás mentességi nyilvántartásba történő felvételét, illetve az elfogadott felvételről szóló igazolást be kell nyújtania az elszámoláshoz. Kizárólag azon vállalkozás vagy vállalkozó, illetve őstermelő/családi gazdálkodó pályázata támogatható, amely vállalkozás, vállalkozónak, illetve kapcsolt vállalkozásoknak, őstermelőknek/családi gazdálkodónak nincs köztartozása.
A pénzügyi elszámolás sikeressége és a támogatott támogatás folyósítása csak a feltételek együttes teljesítésével lehetséges.
Az új munkahelyek létrehozásának ösztönzése az alábbiak szerint kerül végrehajtásra. A sikeres pályázatot és a kölcsönösen aláírt szerződést követően, a pályázó minden negyedévet követően jogosult benyújtani a támogatás biztosításához szükséges pénzügyi elszámolást. A gyakorlati megvalósulás során a pályázónak (munkaadó) az első negyedévben ki kell fizetni (vagy átutalni) az új munkahely után járó bért és járulékokat. A negyedéves pénzügyi elszámolást követően az Önkormányzat átutalja a pályázónak a negyedév során kifizetett bruttó bér + járulékok összegének az 50 %-át. A bér(ek) + járulékok munkavállaló(k) utáni fizetése, negyedévenkénti pénzügyi elszámolása és az Önkormányzat részéről adandó 50 %-os mértékű támogatás biztosítása egészen addig történik, amíg a pályázatban leírt, szerződéssel rögzített összeg átutalásra nem kerül.
Visszatérítendő támogatás esetén a teljes támogatás átutalását követő hónap első napjától kezdődik a pályázó visszafizetési kötelezettsége, a visszafizetési kötelezettség időtartama legfeljebb 36 hónap.
Amennyiben a támogatott jogszabályi és szerződéses kötelezettségeinek nem tesz eleget, különös tekintettel a fenntartási idő be nem tartására, úgy kamattal növelt visszatérítési kötelezettség terheli, melynek mértéke a jegybanki alapkamat kétszerese. A visszatérítési kötelezettség teljesítésének határideje a kötelezettség fennállásának Önkormányzat általi megállapítását követő 30 nap.
III., A pályázati támogatás biztosítéki formái:
A biztosíték meglétét, tulajdonlását igazoló okmányokat a pályázathoz csatolni kell. Ennek elmaradása esetén a pályázat érdemi elbírálás nélkül elutasításra kerül. Amennyiben a pályázó ingatlanon kívül eső dolgot ajánl fel biztosítékul, úgy a zálogszerződés közjegyzői okiratba foglalásának, valamint a nyilvántartásba vételének költségeit a pályázónak viselnie kell.
A támogatás elnyerése esetén a támogatott köteles a fedezetül felajánlott ingatlanra, vagy vagyontárgyra vonatkozóan általános vagyonbiztosítást kötni, valamint a támogatás erejéig és idejéig a biztosítás összegét Algyő Nagyközség Önkormányzata javára engedményeztetni.
IV., A pályázat benyújtására jogosult:
Pályázat benyújtására jogosult minden olyan vállalkozás (egyéni, ill. társas vállalkozás, őstermelő/családi gazdálkodó), aki/amely
Fent megnevezett feltételeknek együttesen kell fennállniuk, bármelyik hiánya pályázat érdemi vizsgálat nélküli kizárását eredményezi a pályázati körből.
V., A pályázat benyújtásának tartalmi és formai követelményei:
A pályázaton való részvétel részletes feltételeit, a pályázat benyújtásának tartalmi és formai követelményeit, a pályázat elbírálásának szempontjait a Pályázati Útmutató (csomag) tartalmazza.
Pályázatot benyújtani cégszerűen aláírt papír alapú formában lehet, 3 példányban (1 eredeti és 2 másolat) a Algyői Polgármesteri Hivataltól átvett, letöltött vagy elektronikus postán (e-mail) kapott Pályázati Útmutató csomag alapján. Nem kötelező, de a pályázat gyorsabb elbírálása érdekében ajánlott a komplett pályázat elektronikus postán (e-mailben) történő benyújtása a palyazat@algyo.hu címre.
A pályázati csomag beszerezhető: Algyői Polgármesteri Hivatal Fejlesztési és Üzemeltetési Csoport (6750 Algyő Kastélykert u. 40.), illetve letölthető a www.algyo.hu honlapról.
VI., Általános feltételek:
A pályázónak a Rendelet 7. és 16. §-ában foglalt csekély összegű támogatási szabályok figyelembe vételével nyújtható támogatás.
VII., A pályázat beérkezésének és elbírálásának határideje:
A pályázat beérkezésének határideje: 2019. november 30., de legkésőbb a forrás kimerüléséig
A pályázat beadásának helye/postai címe:
Algyői Polgármesteri Hivatal, 6750 Algyő, Kastélykert u. 40.
A pályázat benyújtására nyitva álló határidő elmulasztása esetén igazolási kérelemnek nincs helye. A pályázat keretében egyszeri hiánypótlásra van lehetőség, a hiánypótlásra felszólító levél átvételét követő 10 naptári napon belül. Ennek elmaradása a pályázatból való kizárást eredményezi. A hiánypótlás határidejének meghosszabbítására nincs mód.
A benyújtott pályázatokat Algyő Nagyközség Képviselő-testülete bírálja el és hoz döntést, a mellette működő Bizottság javaslatát figyelembe véve.